buchspektrum Internet-Buchhandlung

Neuerscheinungen 2017

Stand: 2020-02-01
Schnellsuche
ISBN/Stichwort/Autor
Herderstraße 10
10625 Berlin
Tel.: 030 315 714 16
Fax 030 315 714 14
info@buchspektrum.de

Paul Davis, Hanna Kryszewska (Beteiligte)

The Company Words Keep


Lexical chunks in language teaching
2017. 120 S. 246 mm
Verlag/Jahr: KLETT SPRACHEN; DELTA PUBLISHING 2017
ISBN: 1-905085-20-6 (1905085206) / 3-12-501357-7 (3125013577)
Neue ISBN: 978-1-905085-20-0 (9781905085200) / 978-3-12-501357-5 (9783125013575)

Preis und Lieferzeit: Bitte klicken


The Company Words Keep ist ein praktischer und zum Nachdenken anregender Leitfaden für Sprachlehrer, der zeigt, wie die neuesten Einblicke in "Sprachbrocken" dazu führen können, dass Lernende natürliches und flüssiges Englisch lernen.

Hier ist eine neue Methode, die auf dem lexikalischen Ansatz basiert, einer praktischen Theorie der Sprache, des Lernens und des Unterrichtens.

Die Autoren haben auf ihre beträchtlichen Erfahrungen zurückgegriffen, um sowohl die Situation vieler nicht muttersprachlicher Lehrer auf der ganzen Welt zu reflektieren, die nicht immer sicher sind, welche Wortpartnerschaften wahrscheinlich und unwahrscheinlich sind, als auch Muttersprachler ansprechen zu können, die noch Bedürfnissicherheit brauchen im Unterricht von lexikalischen "Sprachbrocken".

Sie liefern:

eine Annäherung an alle Aspekte des Lehrstückes: vom Anfänger bis zum Fortgeschrittenen, von ESP bis zur Prüfungsvorbereitung ...
ein Glossar der wichtigsten Begriffe: von Akronymen zum Web, von Deixis zur Delexifizierung, von Grundlagen zur Pragmatik ...
eine neue Methodik: eine praktische Theorie der Sprache, des Lernens und des Unterrichtens.
The Company Words Keep is a practical and thought-provoking guide for language teachers, showing how the latest insights into "language chunks" can lead to learners acquiring natural and fluent English.

Here is a new methodology based on the Lexical Approach, a practical theory of language, of learning - and of teaching.

The authors have drawn on their considerable experiences to reflect both on the situation of many non-native teachers around the world who are not always sure which word partnerships are likely and unlikely as well addressing native speakers who still need point-of-need confidence in class and in the key terms involved in the teaching of lexical chunks.

They provide:

an approach to all aspects of teaching chunks: from beginners to advanced, from ESP to exam preparation ...
a glossary of essential terms: from acronyms to the Web, deixis to delexification, priming to pragmatics ...
a new methodology: a practical theory of language, of learning - and of teaching.
16
Paul Davies is Director of the Beyond Center for Fundamental Concepts in Science and Co-Director of the Cosmology Initiative, both at Arizona State University. He is a passionate science communicator, and has won several awards for his work, including the 2002 Michael Faraday Prize from the Royal Society for promoting science to the public.